DZIĘKI SPOŻYWANIU BŁONNIKA

Jeśli nie będziesz przestrzegał jakiegoś wzorca, pewnej formy dyscypliny i żył według planu, nigdy nie zrealizujesz fitnessowych zamierzeń. Prawdę mówiąc, osiągnięcie dowolnego ważnego celu wymaga uregulowanego trybu życiaPaul Wade

Postanowiłem wspomnieć kilka słów o niesamowitym składniku pokarmowym, jakim jest błonnik. Jeszcze kilka lat temu nie miałem pojęcia o jego istnieniu a w chwili obecnej stanowi ważny element mojego menu. Jak pisze Denis Burkitt – profesor z dublińskiego Trinity College: „Pomimo, iż błonnik nie jest trawiony jest on niezbędny dla zachowania dobrego zdrowia. Błonnik jest w stanie przyciągnąć wodę z organizmu do jelit, aby usprawnić ich działanie. Ten nietrawiony składnik odżywczy jak lep zbiera szkodliwe związki chemiczne, które trafiają do naszych jelit, a mogą być karcerogenne.” Jak widać dzięki błonnikowi wykonuje się mnóstwo pozytywnych procesów w naszym organizmie.

Między innymi dlatego warto konsumować dużo warzyw i owoców bowiem „Błonnik znajduje się wyłącznie w żywności pochodzenia roślinnego. Błonnik usztywnia ściany komórek roślinnych. Składa się głównie ze złożonych cząsteczek węglowodanów. Błonnika nie trawimy wcale lub prawie wcale. Mimo to, choć sam w sobie nie zawiera kalorii, pomaga obniżyć kaloryczność naszej diety, dając poczucie sytości oraz zmniejszyć apetyt. W ten sposób zaspokaja nasz głód i zapobiega nadmiernej konsumpcji kalorii.”  Colin Campbell Same pozytywy. Dlatego też tym bardziej należy się nad nim pochylić 🙂

Dzięki błonnikowi:

– ma miejsce mniejsze wchłanianie cholesterolu i trójglicerydów;

– obniża się ciśnienie tętnicze;

– ma miejsce stymulacja korzystnych bakterii pro biotycznych w przewodzie pokarmowym;

– zmniejsza się uczucie głodu;

– działamy profilaktycznie w odniesieniu do nowotworów przewodu pokarmowego;

– i wiele, wiele innych pozytywów…

Zachęcam do wzbogacenia swojego menu właśnie naturalnym błonnikiem. W moim przypadku i otaczających mnie ludzi przynosi to pożądane efekty.

Źródło błonnika w mojej diecie:

– odżywcze koktajle bazujące na liofilizowanej jagodzie acai;

produkty zbożowe: płatki górskie – poranna owsianka z dodatkami stanowi podstawowy element dobrego rozpoczęcia dnia; płatki zbożowe pszenne i żytnie, otręby; pieczywo żytnie, mieszane z dodatkiem ziaren; kasza gryczana, ryż brązowy;

– warzywa;

– owoce;

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks
  • email
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *